Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: bł. Piotr Jerzy Frassati
Dziś jest: Poniedziałek, 04 lipca 2022

KULTURA

Wirtualne zwiedzanie mazowieckich muzeów

sobota, 23 kwietnia 2022 17:05 / Autor: Michał Kaczor
fot. Michał Kaczor/Radio Plus Radom
Michał Kaczor

Bez wychodzenia z domu można zwiedzać placówki kultury w całym województwie mazowieckim. Wśród nich między innymi Muzeum Wsi Radomskiej, Muzeum im. Jacka Malczewskiego, czy Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia".

W województwie mazowieckim wirtualne spacery można odbyć w 26 instytucjach kultury. "Zmapowanie" placówek kosztowało prawie 11 mln zł.

- Bardzo się cieszę, że nowe technologie wchodzą także do instytucji kultury, którymi zarządza samorząd województwa mazowieckiego. Tego typu nowinki techniczne, którymi zafascynowana jest przede wszystkim młodzież, będą zachęcały ich do odwiedzenia instytucji - mówi wicemarszałek Rafał Rajkowski.

Leszek Ruszczyk, dyrektor Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu podkreśla, że wirtualne spacery to także forma reklamy dla instytucji kultury.

- Nie ma lepszej reklamy niż wirtualne zwiedzanie. To będzie zachęta do odwiedzenia, bo wirtualna wizyta nie odpowie na wszystkie pytania - mówi dyrektor.

Ilona Jaroszek, dyrektor Muzeum Wsi Radomskiej dodaje, że wirtualne spacery pozwalają zajrzeć we wszystkie zakamarki instytucji, a także umożliwiają zwiedzanie zagranicznym turystom.

- To daje możliwość przybliżenia sobie poszczególnych eksponatów, czego na co dzień w Muzeum Wsi Radomskiej nie widać. Zachęcam też naszych przyjaciów z zagranicy - mówi dyrektor.

Projekt kosztował 10,6 mln zł. Termin zakończenia planowany jest na marzec 2023 roku.

- Pomysł realizacji zrodził się w czasie pandemii. Instytucje kultury ograniczały dostęp i narodził się pomysł, żeby udostępnić zbiory wirtualnie - mówi Marcin Pawlak, dyrektor departamentu cyfryzacji.

W instytucjach kultury znajdują się także gogle wirtualnej rzeczywistości (VR).