Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJOWA POCZTA MARKA SIEROCKIEGO
Marek Sierocki
Patron dnia: św. Katarzyna ze Sieny, dziewica i doktor Kościoła, patronka Europy
Dziś jest: Poniedziałek, 29 kwietnia 2024

REGION

Zgłoś usterkę na kolei dzięki aplikacji

wtorek, 21 lutego 2023 14:35 / Autor: Klaudia Bzducha
fot. pixabay.com
Klaudia Bzducha

PKP Polskie Linie Kolejowe uruchomiły specjalną aplikację do szybkiego zgłaszania usterek na stacjach i przystankach.

Narzędzie umożliwia przekazywanie do Polskich Linii Kolejowych informacji o usterkach oraz stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami. Aplikacja pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.

W przypadku zauważenia usterki, np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości.

- Po uruchomieniu aplikacji należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina jest uzupełniana automatycznie. Lokalizację można również łatwo wprowadzić z wykorzystaniem kodów QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Wystarczy w aplikacji kliknąć ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu - informuje Magdalena Janus z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Aplikację Sprawny Peron można bezpłatnie pobrać z Google Play lub Apple Store.