Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
KTO RANO WSTAJE
Kasia Kozimor, Tomek Waloszczyk
Patron dnia: Najświętsza Maryja Panna, Matka Dobrej Rady
Dziś jest: Piątek, 26 kwietnia 2024

Mazowsze

Wniosek o "Dobry start" tylko do końca listopada

poniedziałek, 22 listopada 2021 08:55 / Autor: Elżbieta Warchoł
pixabay/_Alicja
Elżbieta Warchoł

Na złożenie wniosku o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu "Dobry start" pozostało tylko kilka dni - przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych, który zajmuje się obsługą świadczeń. Weryfikacja wniosków oraz wypłata świadczenia odbywa się niemal w 100 proc. automatycznie- przypomina Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego. .

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu "Dobry Start". W tym roku wniosek o świadczenie można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

Według najnowszych danych ZUS wypłacił w Polsce już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu "Dobry Start". W województwie mazowieckim świadczenia objęły 639,5 tys. dzieci. Na wypłaty wyprawki przekazano w regionie już 190,6 mln zł.

„ZUS od samego początku bardzo sprawnie obsługuje to nowe zadanie. Zainteresowanie programem +Dobry start+ jest bardzo duże. Przyjmowanie i obsługa wniosków działa bez zakłóceń" - mówi profesor Gertruda Uścińska, prezes ZUS. „Zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat. Pozwoliło to na odciążenie pracowników. Większość osób złożyła już wniosek" – dodaje prezes ZUS.

Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami. Każda osoba, która złoży wniosek o świadczenie z programu "Dobry Start" (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Świadczenie z programu "Dobry Start" jest wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy - dodaje Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego.