Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: bł. Joanna Maria de Maille, wdowa WIELKI CZWARTEK
Dziś jest: Czwartek, 28 marca 2024

REGION

Cztery wiadukty powstają nad Centralną Magistralą Kolejową. Dzięki nim pojedziemy 250km/h

środa, 27 maj 2020 14:37 / Autor: Marcin Prejs
Fot. D. Grzegorski PKP PLK
Marcin Prejs

Nad CMK obok kursujących pociągów budowane są cztery nowe wiadukty drogowe. To kolejny etap szykowania trasy do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Wartość prac to 104 mln zł.

Nad CMK obok kursujących pociągów budowane są cztery nowe wiadukty drogowe. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przygotowuje linię do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Sprawniejszy będzie ruch drogowy. Kierowcy pojadą nad torami bez czekania przed rogatkami. Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano bezpieczne ścieżki. Drogi dojazdowe zapewnią wygodny dojazd do bezkolizyjnych przepraw nad torami.

W Motycznie (świętokrzyskie, powiat włoszczowski) nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej wykonawca zamontował stalową konstrukcję wiaduktu o długości 108 m. Teraz na wysokości ponad 10 m kontynuuje prace związane m.in. z montażem zbrojenia. Budowane są nasypy drogowe prowadzące do wiaduktu.

W Koziej Wsi (świętokrzyskie, powiat konecki) są stalowe przęsła wiaduktu pomiędzy przyczółkami a pierwszymi podporami. Przygotowywane jest zbrojenie i betonowanie. Prowadzone są prace ziemne przy nasypie. Gotowy jest przepust pod nasypem.

W Zachorzowie-Kolonii (łódzkie, powiat opoczyński) wykonawca wzmocnił grunt w miejscu, gdzie będą nasypy najazdów. Zaczęła się budowa podpór i przygotowanie materiałów do budowy nasypów.

W Radwanie (łódzkie, powiat opoczyński) budowane są podpory i przyczółki wiaduktu. Przygotowywana jest stalowa konstrukcja, która będzie dostarczona i zamontowana jako część wiaduktu. Widać budowę nasypów drogowych.

Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Prace są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace przy budowie 2 obiektów w województwie świętokrzyskim za blisko 47 mln zł prowadzi firma Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wykonawcą inwestycji za ponad 25 mln zł w Zachorzowie-Kolonii jest „INTOP Warszawa” Sp. z o.o. Prace za ok. 32 mln zł w Radwanie wykonuje konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych Sp. z o. o. i Polwar S.A.

Aktualnie przebudowywane są również obiekty inżynieryjne na odcinku między Pilichowicami a Olszamowicami. Na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością do 250 km/h.

Źródło: PKP PLK