Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Patron dnia: św. Zyta, dziewica
Dziś jest: Sobota, 27 kwietnia 2024

Radomskie

Starosta apeluje o elektroniczne załatwianie spraw

piątek, 13 marca 2020 10:20 / Autor: Jakub Szczechowski
Jakub Szczechowski

Od poniedziałku Starostwo Powiatowe w Radomiu ogranicza dostępność interesantów do urzędu. Otwarte będzie wejście tylko od ul. Mazowieckiego. Sprawy będzie można załatwić w biurze podawczym, w którym może przebywać tylko jedna osoba. 

Starosta Radomski apeluje o maksymalne ograniczenie wizyt osobistych w Starostwie Powiatowym oraz jednostkach podległych, jak Powiatowy Urząd Pracy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Powiatowy Zarząd Dróg Publicznych. Obostrzenia mają związek z bezpieczeństwem epidemiologicznym wobec pandemii koronawirusa SARS-Cov-2 i będą obowiązywać do odwołania.

W związku ze stanem zagrożenia epidemiologicznego, realizując obowiązujące rozporządzenia Wojewody Mazowieckiego i zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego, Starostwo Powiatowe w Radomiu wprowadza od poniedziałku, 16 marca 2020 roku stopniowe ograniczenia w przyjmowaniu Klientów w swoich budynkach.

Apelujemy o:

- maksymalne ograniczanie wizyt osobistych w urzędzie (o ile dana sprawa nie wymaga osobistego stawiennictwa). Dotyczy to zwłaszcza osób przeziębionych, które powinny pozostać w domach, osób objętych kwarantanną domową zgodnie z decyzją sanepidu oraz osób, które wróciły w ostatnich 7 dniach z terytorium krajów wysokiego ryzyka (zwłaszcza kraje UE, kraje azjatyckie i afrykańskie – zgodnie z aktualną listą GIS),bezwzględne zaniechanie wizyt w urzędzie w towarzystwie członków rodziny. 

Sprawę urzędową powinna realizować tylko i wyłącznie osoba, której ona dotyczy. Osoby, które będą chciały wraz z niemowlętami, małymi dziećmi oraz seniorami mogą zostać poproszone o opuszczenie urzędu, pozostawienie osób towarzyszących przed wejściem, a nawet nie zostać obsłużone.

-  w przypadku wizyty osobistej / rozmowy z pracownikiem urzędu, prosimy o zachowanie bezpiecznej odległości minimum 1 metra,

- korzystanie z możliwości załatwiania spraw urzędowych za pomocą systemów e-administracji (e-PUAP) – dostęp do nich można uzyskać przede wszystkim za pomocą bankowości elektronicznej,

- zastanowienie się czy wizyta osobista w urzędzie jest niezbędna dla realizacji Państwa sprawy – pracownicy Starostwa i jednostek podległych odpowiedzą na wszelkie zadane pytania telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Niezbędne decyzje administracyjne będą wysłane pocztą na Państwa adres korespondencyjny.

 

Od poniedziałku, 16 marca 2020 roku kontakty z Klientami będą realizowane w następujący sposób:

BUDYNEK A – UL. MAZOWIECKIEGO 7

czynne będzie tylko wejście główne od ulicy Mazowieckiego, wejście od strony parkingu z tyłu budynku będzie zamknięte,

osobiste przekazywanie wszelkiej korespondencji, kierowanej do Starosty, Wicestarosty, Przewodniczącego Rady Powiatu oraz poszczególnych Wydziałów, będzie odbywać się tylko i wyłącznie w Biurze Podawczym na parterze budynku A przy ul. Tadeusza Mazowieckiego 7. Tak jak dotychczas w środku może znajdować się tylko jedna osoba. Oczekujący powinni zachować 1 – 2 metry odstępu od siebie, a w przypadku tłoku - zaczekać przed budynkiem.Klienci nie będą mogli swobodnie wchodzić do poszczególnych pokoi biurowych Starostwa na I oraz II piętrze. Cel wizyty należy zgłaszać portierowi lub wyznaczonemu pracownikowi na parterze budynku.

UWAGA! Pracownicy urzędu mają prawo zadać Państwu pytania zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia oraz zapytać o szczegółowy cel wizyty.

Klienci Wydziału Komunikacji powinni realizować przede wszystkim sprawy nie cierpiące zwłoki, dla których odłożenie wizyty wiązałoby się z przekroczeniem terminów ustawowych (dotyczy to zwłaszcza właścicieli pojazdów sprowadzonych z terytorium krajów UE). Zawiadomienie o nabyciu i zbyciu pojazdu - można złożyć online za pomocą systemów e-administracji (e-PUAP).

Wydział Budownictwa i Architektury oraz Wydział Ochrony Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa ogranicza przyjmowanie Klientów w pokojach na II piętrze budynku na dotychczasowych zasadach. Korespondencję urzędową należy kierować drogą pocztową, pocztą elektroniczną lub poprzez Biuro Podawcze (na parterze budynku A). Wszelkie decyzje administracyjne będą wysyłane pocztą na podane adresy korespondencyjne. W przypadku spraw niecierpiących zwłoki, które mogą wpłynąć na czas realizacji danej sprawy, Klienci są proszeni o kontakt telefoniczny z odpowiednim Wydziałem i wcześniejsze umówienie swojej wizyty.

Powiatowy Zespół Orzekania o Niepełnosprawności ograniczył wizyty wraz z dziećmi, młodzieżą i seniorami w związku z posiedzeniami Komisji. Z uwagi na dynamiczną sytuację w służbie zdrowia, posiedzenia Komisji mogą być przekładane na inne terminy – z poinformowaniem stron. Decyzje administracyjne będą wydawane zainteresowanym w dotychczasowym trybie.

Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej oraz Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego – zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Sprawiedliwości, ich działalność zostaje zawieszona do 31 marca 2020 roku.

 

BUDYNEK B (POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE)

Wizyty osobiste należy ograniczyć do niezbędnego minimum, a w przypadku sprawy niecierpiącej zwłoki lub niezbędnego stawienia się w urzędzie – najpierw umówić się na wizytę telefonicznie, osobiste przekazywanie wszelkiej korespondencji, kierowanej do PCPR odbywa się tylko i wyłącznie w Biurze Podawczym na parterze budynku A przy ul. Tadeusza Mazowieckiego 7. Tak jak dotychczas w środku może znajdować się tylko jedna osoba.

Korespondencję urzędową należy kierować drogą pocztową lub  pocztą elektroniczną, a wszelkie decyzje administracyjne będą wysyłane pocztą na podane adresy korespondencyjne.

W przypadku spraw niecierpiących zwłoki, które mogą wpłynąć na czas realizacji danej sprawy, Klienci są proszeni o kontakt telefoniczny z PCPR i wcześniejsze umówienie swojej wizyty.BUDYNEK C – UL. GRANICZNA 24 (POWIATOWY ZARZĄD DRÓG PUBLICZNYCH, WYDZIAŁ GEODEZJI)

Wszelka korespondencja, kierowana do Powiatowego Zarządu Dróg Publicznych oraz Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości, dostarczana osobiście przez Klientów – będzie przyjmowana tylko i wyłącznie w Biurze Podawczym na parterze budynku C.

Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości informuje, że za pomocą strony internetowej www.radom.geoportal2.pl można przeglądać ogólnodostępne mapy geodezyjne, a po zalogowaniu do systemu samodzielnie pobrać odpowiednią mapę, a także wypis z rejestru gruntów. Za pomocą tego systemu można również składać wnioski i realizować sprawy urzędowe.

 

POWIATOWY URZĄD PRACY – UL. KS. ŁUKASIKA 3

W sprawach, które nie wymagają osobistego stawiennictwa w PUP w Radomiu, Klienci są proszeni o kontakt telefoniczny, za pomocą poczty elektronicznej, serwisu praca.gov.pl lub platformy e-administracji e-PUAP.

Wszelkie dokumenty związane z zatrudnieniem cudzoziemców należy składać za pośrednictwem strony praca.gov.pl.w trosce o bezpieczeństwo, z osobami, które potwierdzają jedynie gotowość do podjęcia pracy, Doradcy Klienta mogą do odwołania kontaktować się telefonicznie bądź e-mailowo.osoby chore nie powinny przychodzić do urzędu, a udać się do lekarza i wziąć zwolnienie lekarskie wystawione na urząd pracy (NlP Powiatowego Urzędu Pracy w Radomiu 948 21 33 743). Jeśli zwolnienie jest elektroniczne, zostanie automatycznie przesłane do urzędu.

Ważne! Wszelkie niezbędne informacje oraz odpowiedzi na zapytania w danej sprawie można otrzymać za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie.

Dane teleadresowe i adresy poczty e-mail poszczególnych Wydziałów Starostwa Powiatowego w Radomiu i jednostek podległych znajdują się na stronie internetowej www.radompowiat.pl w zakładce Biuletynu Informacji Publicznej (BIP) pod adresem: https://www.spradom.finn.pl/bipkod/027.