Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Ryszard Pampuri, zakonnik
Dziś jest: Czwartek, 18 kwietnia 2024

Przysucha

Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana

niedziela, 04 sierpnia 2019 15:46 / Autor: Radosław Mizera
Radosław Mizera

Wszystkie smaki i kolory papryki, cukinii i bakłażana, czyli kampania promująca polskie warzywa z południa Mazowsza wystartowała po raz drugi. Stoisko było czynne podczas Dni Papryki w Potworowie.

Celem kampanii jest budowanie wśród konsumentów świadomości na temat produkowanych w Polsce warzyw – głównie różnych smaków i kolorów papryki, cukinii i bakłażana i ich wielu walorów zdrowotnych. Kampania jest organizowana dzięki wsparciu ze środków finansowych Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Pomysłodawcą kampanii jest Zrzeszenie Producentów Papryki RP.

Południe Mazowsza największym zagłębiem paprykowym w Europie Środkowo–WschodniejPierwsze uprawy papryki w Polsce rozpoczął Antoni Kwietniewski ponad 30 lat temu na terenie gminy Przytyk. Od tego czasu wiele zmieniło się zarówno pod względem różnorodności gatunków produkowanych papryk, a także pod względem areału, który zajmuje produkcja papryki. Szacuje się, że obecnie z regionu obejmującego m.in. gminy Przytyk, Potworów, Klwów, Radzanów, Stara Błotnica, Rusinów i Wyśmierzyce pochodzi ok. 90% krajowej produkcji tego warzywa. Tereny te, nazwane „zagłębiem paprykowym” charakteryzuje wyjątkowy mikroklimat, idealny dla uprawy warzyw ciepłolubnych. Wyróżniają go wyższe, w stosunku do sąsiednich obszarów, temperatury. Dzięki temu w regionie radomskim rocznie zbiera się ponad 100 tys. ton papryki, która uprawiana jest w około 3500 gospodarstwach.

W 2018 roku Zrzeszenie Producentów Papryki RP przy pomocy środków z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw zrealizowało projekt „Wszystkie smaki i kolory papryki” z południa Mazowsza. Do zeszłego roku, pomimo tego, że Polska jest w naszej części Europy największym producentem papryki konsumpcyjnej, nie były prowadzone żadne działania promocyjne.

Hasłem przewodnim, które przyświeca naszym kampaniom promocyjnym jest przekaz: „Kupując warzywa i owoce wybieraj te najlepsze dla swojej rodziny".