Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJOWA POCZTA MARKA SIEROCKIEGO
Marek Sierocki
Patron dnia: św. Andrzej Bobola, prezbiter i męczennik
Dziś jest: Czwartek, 16 maja 2024
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 208.

RADOM

Kolejne kłopoty z kolejową ósemką

piątek, 30 maj 2014 19:57 / Autor:

Projektant modernizacji fragmentu kolejowej ósemki Warszawa - Radom tak się opóźniał, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zerwały z nim umowę. W tym roku planowano przebudowę 20-kilometrowego odcinka. 

Firma Mott MacDonald miała do końca 2012 roku wykonać projekt budowlany i uzyskać niezbędne decyzje administracyjne. Umowa podpisana została w lutym 2011 roku. Przedłużenie czasu na wykonanie tych zadań do końca 2013 roku niewiele pomogło. Firma wykonała przedsięwzięcia za 9 mln zł, a cały kontrakt opiewa na 16 mln zł. – Podstawowym warunkiem sprawnej realizacji projektów inwestycyjnych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest terminowe i rzetelne wywiązywanie się wykonawców z umów, które z nami podpisują. Niestety nie zawsze potencjał firm, które składają najkorzystniejsze oferty w przetargach na to pozwala. W takich sytuacjach jesteśmy zmuszeni do szukania innych, optymalnych rozwiązań, pozwalających na możliwie najbardziej efektywną realizację inwestycji. W tym przypadku PLK nie mogła pozwolić, by mieszkańcy Radomia czekali na remont linii w nieskończoność – mówi Remigiusz Paszkiewicz, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Co zerwanie umowy oznacza dla losu inwestycji? Polskie Linie Kolejowe deklarują, że nie stracą unijnej dotacji na tej projekt. Natomiast pozostałe prace na ósemce rozpoczną się w czerwcu. Najpierw na stacji Radom Wschodni wymienione zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Następnie przebudowy zostanie odcinek Warszawa Okęcie - Czachów i zmodernizowana stacja Radom. Zakończenie przebudowy stacji Radom planowane jest latem 2015 roku i będzie kosztować niemal 100 mln zł. Natomiast prace na linii Warszawa Okęcie - Czachówek zakończą się w pierwszym kwartale 2016 roku. Koszt tej inwestycji to 376 mln zł. Wszystkie prace zakończą się w kolejnej perspektywie finansowej UE.