Radom 90.7 FM | Końskie i Opoczno 94 FM | Skarżysko Kam. 94.5 FM | Kozienice 97.9 FM
Na antenie:
PRZEBOJE Z NUTĄ NOSTALGII
Radio Plus Radom
Patron dnia: św. Stefan IX, papież WIELKI PIĄTEK
Dziś jest: Piątek, 29 marca 2024

KULTURA

Wystawa zdjęć Sebastiana Klochowicza

wtorek, 12 czerwca 2018 10:10 / Autor: Elżbieta Warchoł
za: Łaźnia Radom
Elżbieta Warchoł

Łaźnia Radomski Klub Środowisk Twórczych i Galeria zaprasza na otwarcie wystawy SEBASTIAN KLOCHOWICZ OUT OF CONTEXT / WYJĘTE Z KONTEKSTU.

Wernisaż w piątek, 15 czerwca 18 w Klubie Łaźnia ul. Żeromskiego. Początek o godz. 18. Absolwent Instytutu Twórczej Fotografii na Uniwersytecie Śląskim w Opavie (ITF), ukończył London School of Public Relation oraz Kurs Pedagogiczny na ASP w Poznaniu. Wieloletni nauczyciel Fotografii w Państwowej Szkole Plastycznej im. Jacka Malczewskiego w Radomiu. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików oraz Fotoklubu Rzeczypospolitej Polskiej – Prezes Regionu Radomskiego.OUT OF CONTEXT / WYJĘTE Z KONTEKSTU

Zestaw 20 fotografii prezentowanych podczas wystawy jest kolejną odsłoną projektu „Wyjęte z kontekstu”, który miał swoją premierę podczas wystawy „FOTOGENY” prezentowanej w MCSW Elektrownia. Tematem prac są fragmenty architektury miejskiej wraz z funkcjonującymi w niej „artefaktami”. Prace prezentują rozsypany obraz rzeczywistości widziany oczyma artysty. Pozornie chaotyczny zlepek widoków układają się w obrazkową historię relacji pomiędzy infrastrukturą miejską a środowiskiem naturalnym cywilizacji technologiczno-konsumpcyjnej XXI wieku. Metody pracy artysty łączy tradycyjne narzędzia foto-chemiczne z technikami cyfrowymi. Stosowane zabiegi formalne mają na celu zmianę właściwości struktury obrazu. Pracując nad obrazami artysta skupia się na zagadnieniach czysto formalnych, jego medium jest fotografia eksperymentalna. Poszukuje nowych środków wyrazu wprowadzając do swojego warsztatu nietypowe technologicznie zabiegi, akceptuje przypadek i zaskoczenie. W efekcie tych działań widz ma do czynienia z fotografią nie tylko kreowaną, ale również kreującą samą siebie. W kompozycjach bazuje na motywach świata realnego, postać lub przedmiot traktowany jest jak anonimowe formy obdarzone różnym walorem światła, gradacją szarości, dyskretnym akcentem nieoczekiwanie pojawiającego się koloru. Nacechowana specyficzną estetyką destrukcji kompozycja, wzmacniana jest autorską koncepcją budowanej w niej przestrzeni. Fotografie prezentowane podczas wystawy wykonane zostały aparatem hybrydowym łączącym zalety fotografii cyfrowej oraz natychmiastowej (za: Łaźnia)